NewAgeMediaConnection

Mi segítünk sikerre vinni kampányát a fiatalok körében is!

10 tipp, hogyan találj a cégedhez illő Influencert

2018. szeptember 14. 11:06 - N.A.M.C.

Eldöntötte, hogy indítana egy „Influencer marketing” kampányt, de nem tudja, hogyan fogjon hozzá? Mi megmutatjuk önnek, miképp találja meg a cégének legmegfelelőbb Influencert.

Szóval belevágna egy Bloggerrel/YouTuberrel/Instagramerrel közös kampányba, csak nem tudja, hol és hogyan talál a cégéhez megfelelő Influencert

Most adunk 10 tippet, amivel megkönnyíthetjük a dolgát.

1, Határozza meg a célközönségét

Talán kissé triviális tanács lehet, első tippnek egyszerű – de vegyük komolyan, ez legyen a legelső lépés. Bújja át a piaci elemzéseket, készítsen sajátokat, vagy nézze meg az eddigi értékesítési adatokat, hogy meghatározza célközönségét. Ahhoz, hogy megtalálja a kampányához illő Influencert, fontos, hogy tudja kit is akar megszólítani. Ehhez vegye figyelembe a következő szempontokat:

+ a célközönség életkora

+ neme

+ érdeklődési köre

+ Jövedelme/ Munkaviszonya

+ kedvelt márkái

2, Melyik csatornát használja a célcsoportja?

Miután megtalálta a célközönséget, jön a következő feladat: mégis melyik platformon fogja elérni őket? Az életkorból, a nemből ki lehet következtetni, hogy Facebookon, Instagramon, YouTube-on, TikTokon vagy esetleg Blogokon érdemes tovább keresnie. Az idősebb korosztály például előszeretettel használja a Facebook-ot, vagy olvas különböző Blogokat, ezzel szemben a fiatalabbakat érdemes a YouTube-on vagy az Instagramon megközelíteni. Terméktől függően, a még fiatalabb célközönségnél a TikTok is szóba jöhet. Ezek ismerete fontos, hogy olyan Influencert találjon, aki az ön célcsoportjának kedvező platformon aktív.

facebook-instagram-logos-266246_1.jpg

3, Egyedi keresés téma alapján

Már tisztában van vele, hogy a célközönsége melyik platformot használja. Tegyük fel, ez a platform az Instagram, és a célközönsége a kismamák. Lépjen be, és a böngésszen a témával kapcsolatban. Keresse meg a leggyakoribb „Hashtag”-eket, és nézze meg ki az, aki ilyen képeket posztol. Ha az előző példánál maradunk, ott ezek a leggyakoribbak: #baba; #mama; #babamama; #apa; #anya; #kismama; stb. A kulcsszavakat megtalálva nézzünk körbe a többi platformon és a Google keresőben is bátran elmélyülhetünk. Készítsen listát azokról, akik a témában készítenek tartalmat, legyenek azok bármilyen platformon.

4, Influencerek specifikus keresése

Használjon keresőoldalakat, ügynökségek adatbázisait, Facebook csoportokat, és nézzen körbe, kiket talál a témával kapcsolatban a kinézett platformon.

Influencer keresők:

influencerkereso.hu

postforrent.com

postuse.com

socialblade.com

Ezek az oldalak és szolgáltatások nagyon hasznosak, egyetlen hátrányuk azonban mégis van – a szolgáltatások adatbázisába rengeteg Influencer nem regisztrál, így lehet pont azt nem fogja megtalálni, aki a legjobban illene a vállalkozásához.

Ügynökségek:

starnetwork.hu

instafam.hu

speceffectmedia.hu

Az ügynökségek komplett kampánymenedzsmentet vállalnak, viszont érthetően részrehajlóak, így mindenki azzal gazdálkodik, akije van.

Most készítsen egy listát, ahol összegyűjt legalább 10-20 Influencert aki megfelel az elvárásainak.

5, Minőség-ellenőrzés

Erősnek hangzik? Talán, de ellenőriznünk kell, hogy milyen az Influencer által gyártott „content” minősége. Az Influencer fogja képviselni az ön cégét az adott felületen, szóval különösen figyelnie kell, hogy a stílusa és személyisége passzoljon a cége arculatához. Ezért nézze át a kiválasztott Influencerek összes szociális média profilját, és válaszoljon a következő kérdésekre:

+ Szimpatikus?

+ Milyen a beszédstílusa az Influencernek?

+ A megjelenése és mondanivalója illik a célcsoportomhoz?

+ Milyen témáról gyárt tartalmat? Egy témára fókuszál vagy többre? Hogyan hat az én célcsoportomra?

Most már bizonyára sikerült kizárni pár jelöltet, szóval fókuszáljunk a számokra.

6, Beszéljenek a számok

Vesse össze a listáján még esélyes Influencereket a következő számok alapján:

+ Követőszám

+ A követők aktivitása (engagement) – hozzászólások, kedvelések

+ Csatorna növekedése

+ Oldalletöltés/hónap

Na jó, most már mindjárt készen vagyunk, de még hátra van egy fontos kérdés – ezek az eredmények megvásároltak?

abstract-board-game-bundle-267355.jpg

7, leplezzük le a „fake” követőket és kedveléseket!

Nagy a nyomás az Influencer piacon – minél több követőd van, annál többet érsz. Ennek köszönhetően megjelentek a megvásárolható követők, kedvelések, vagy akár kommentek. Ez mára az összes platformon látható, de az Instagramon a legsúlyosabb a helyzet. Nézzük át a követőit, ha sok a külföldi (főként indiai, kínai, orosz) követője, akkor kezdhetünk gyanakodni. A hypeauditor.com vagy hasonló oldalak képesek a követőtábort, kedveléseket és hozzászólásokat pillanatok alatt ellenőrizni, hogy valódi interakciókat produkál-e az adott Influencer.

8, Tartalmak vizsgálata

Tegyük fel, hogy már kinézett magának egy bloggert. Most meg kell vizsgálnia, hogy az eddigi szponzorált tartalmakat hogyan jelenítette meg az adott blogger. Ezek a kérdések segíthetnek önnek:

+ Egyértelműen látszik, hogy szponzorált tartalom?

+ A hivatkozások no-Follow vagy do-Follow?

+ A stílusához illő, saját szöveget írt a termékről, vagy a reklámszöveget/sajtószöveget másolta be?

Ha előbukkannak nem megjelölt szponzorált tartalmak és a PR szöveget csak bemásolta, akkor jobb, ha tovább keresünk. Egy Influencer kampánynak egyedinek, és a tartalomgyártóhoz illőnek kell lennie. Ha itt is a sablon szöveget látjuk, azzal az ellenkező hatást érhetjük el.

9, Határozza meg céljait az Influencer számára

Most már van egy nevekkel teli listája a kampányához. A következő lépés: felkeresni a tartalomgyártókat, kooperáció ajánlatával. Mielőtt ebbe belekezdene, határozza meg, mi a célja. A márkaértékét, vagy eladásait szeretné növelni egy Influencer kampánnyal? A céljaitól függően kell kiválasztani az Influencereket valamint a posztok típusait és gyakoriságát.

10, Tiszta kommunikáció

Most jön a legfontosabb: vegye fel a kapcsolatot a kiválasztott véleményvezérrel és mutassa be az ekészített „brief”-et, de maradjon nyitott és jussanak közös megyegyezésre.

Ha úgy érzi, hogy nem éri el hatékonyan az Y, Z és Alpha generációt, mi segítünk önnek megtalálni a legjobb megoldást! Velünk könnyen megtalálja a cégéhez legjobban illő micro, macro és/vagy mega Influencert. Bízza ránk az egész kampányát, a biztos siker érdekében.

Facebook

N.A.M.C.

Képek:pexels.com

Forrás: https://www.if.digital/strategie/10-tipps-fuer-die-suche-nach-dem-richtigen-influencer/

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://namc.blog.hu/api/trackback/id/tr3714239797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.