NewAgeMediaConnection

Mi segítünk sikerre vinni kampányát a fiatalok körében is!

Ne maradj le még egy évet! Tudd meg, kik is azok az Influencerek!

2018. szeptember 26. 08:35 - N.A.M.C.

Már 2017-ben mindenki az Influencer marketingről beszélt, kifejezetten trendi lett, az interneten hirdetők között. Szüksége van a vállalkozásának Influencer marketingre? Hogyan tudja kihasználni az ön cége az Influener marketingben rejlő lehetőséget?

Kik azok az Influencerek és miben tudják segíteni a vállalkozásomat?

Az ”influencer” szó 2017-ben nagyon felkapott lett. Egy év elteltével, még mindig sokan nincsene tisztában azzal, hogy kik is azok az Influencerek a közösségi médiában. Bloggerekre kell gondolni, amikor ezt a kifejezést használjuk? Vagy sok követővel rendelkező Instagramerekre, esetleg YouTuberekre (egyáltalán, kik azok)?

tim-wright-149232-unsplash.jpg

Az Influencerek két fő jellemzője

  1. Olyan személy, akinek sok követője van minimum egy szociális média felületen (Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat, Twitch, TikTok) és/vagy sok látogatója egy honlapon (Blog).
  2. Képes befolyásolni a követőit a karizmájával és/vagy „hírességével” (ang.:”to influence”) márkaválasztásnál vagy vásárlásnál.

Azt persze nem lehet megmondani, hány követővel válik valaki Influencerré. Az Instagramnál pár éve a mágikus határ például 15.000 követőnél volt. Az utóbbi években azonban jelentősen megnövekedett a szociális médiában aktívan résztvevők száma, és ezáltal az szponzorált tartalmak is. Az Influencereket három rétegbe sorolják: micro (1000-40.000 releváns követő), macro (40.000+ releváns követő) és mega (400.000+ releváns követő). A bloggereknél inkább a havi oldalletöltést veszik alapul.

Egy Influencerrel való együttműködés előnyei

A „közvetítő” személyétől sokkal autentikusabb lesz bármilyen reklám, mint egy hagyományos online hirdetés (pl.:Google Ads, Facebook Ads stb.). A felhasználók tisztában vannak azzal, hogy ez egy hirdetés (az Influencernek kötelező megjelölni a szponzorált tartalmat), viszont a hirdetés mellett kapnak tartalmat is. Az Influencerek nagy része nem is szereti a magyar ”véleményvezér” jelzőt, a legtöbbjük a „tartalomgyártó” megnevezést preferálja, mivel nekik a közönségük és a közvetített tartalom a legfontosabb.

Mennyibe is kerül az együttműködés?

A legfontosabb, hogy a terméked/projekted passzoljon a véleményvezér stílusához, ha ez megvan, akkor jó alternatívákkal is megkönnyítheted a szerződés létrejöttét. Most felteszem, azt kérdezi: Jó, de mégis mennyi az annyi?!

Egy micro véleményvezért 5,000Ft/poszt-tól (vagy mintatermékekkel) el lehet érni Instagram-on, míg sok macro véleményvezérnél ez már 150,000Ft/poszt is lehet, a mega véleményvezérekről nem is beszélve… Mindent egybevetve nehéz árakat mondani, hisz ez teljesen személyre és platformra szabott. (Egy pozitív példát felhozva: Nekünk már sikerült relatíve ingyen egy macro tartalomgyártóval egy YouTube kampányt készíteni, mert annyira passzolt hozzá az ötletünk.)

Az Influencer Marketing árnyoldala

Mivel egyre nagyobb területet nyer az Influencer ágazat, így elkerülhetetlen következmény, hogy most jobban kritizálják, mint valaha. Először is a mellékhirdetések megítélése (pl. egy videóban elfogyasztott üdítőital) lehet negatív. Másodszorra pedig a posztok hatékonyságának mérése a kérdés, hogy mégis mennyi tényleges vásárlót lehet szerezni egy Influencer kampánnyal.

Persze, például webshop esetén kuponkóddal és hasonló megoldásokkal lehet mérni, de ezek sem adnak teljes képet, mert ha valaki az üzletben veszi meg a véleményvezér ajánlása miatt, azt nem számolja. Gyakori az is, hogy elfelejtette a kuponkódot és azért a 10% kedvezményért lusta volt visszakeresni. Korábban az is megannyiszor rontotta egy kampány eredményét, hogy a termékhez/céghez egyáltalán nem illő Influencerrel dolgoztak együtt, mert neki volt meg az a követőszáma abban a korosztályban, akiket el akartak érni. Szerencsére ez egyre ritkábban történik, bár meglátásunk szerint, még most is gyakori, hogy egy cég inkább a követőszámra fókuszál, nem pedig a véleményvezér stílusára, és a követőinek érdeklődési körére. 

Az Influencer Marketing illik a vállalkozásomhoz?

Ha tervezi, hogy a közeljövőben együttműködjön véleményvezérekkel, tegye fel az alábbi kérdéseket magának a vállalkozásával kapcsolatban:

+ Van (viszonylag) fotogén készterméke?

+ A termék kevés szakértelemmel eladható?

+ Ismeri a célközönségét és azt, hogy melyik szociális média felületen találja őket a legkönnyebben?

+ Készen áll a kíméletlen kritikákra is a termékével kapcsolatban?

+ Tud a marketingre szánt költségvetéséből ”kockáztatni”, és belevágni egy Influencer kampányba?

 Ha legalább 3-ra igen volt a válasz, akkor arra bíztatjuk, hogy vágjon csak bele az Influencer Marketingbe és szerezzen új, fiatal vásárlókat amellett, hogy építi cégének brandjét.

Bármilyen kérdése van, keressen fel minket bátran, mi szívesen segítünk önnek és vállalkozásának az Influencer Marketing elsajátításában.

N.A.M.C.

kép: unsplash.com

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://namc.blog.hu/api/trackback/id/tr3214263993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.