NewAgeMediaConnection

Mi segítünk sikerre vinni kampányát a fiatalok körében is!

Ne maradj le még egy évet! Tudd meg, kik is azok az Influencerek!

2018. szeptember 26. 08:35 - N.A.M.C.

Már 2017-ben mindenki az Influencer marketingről beszélt, kifejezetten trendi lett, az interneten hirdetők között. Szüksége van a vállalkozásának Influencer marketingre? Hogyan tudja kihasználni az ön cége az Influener marketingben rejlő lehetőséget?

Kik azok az Influencerek és miben tudják segíteni a vállalkozásomat?

Az ”influencer” szó 2017-ben nagyon felkapott lett. Egy év elteltével, még mindig sokan nincsene tisztában azzal, hogy kik is azok az Influencerek a közösségi médiában. Bloggerekre kell gondolni, amikor ezt a kifejezést használjuk? Vagy sok követővel rendelkező Instagramerekre, esetleg YouTuberekre (egyáltalán, kik azok)?

tim-wright-149232-unsplash.jpg

Az Influencerek két fő jellemzője

  1. Olyan személy, akinek sok követője van minimum egy szociális média felületen (Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat, Twitch, TikTok) és/vagy sok látogatója egy honlapon (Blog).
  2. Képes befolyásolni a követőit a karizmájával és/vagy „hírességével” (ang.:”to influence”) márkaválasztásnál vagy vásárlásnál.

Azt persze nem lehet megmondani, hány követővel válik valaki Influencerré. Az Instagramnál pár éve a mágikus határ például 15.000 követőnél volt. Az utóbbi években azonban jelentősen megnövekedett a szociális médiában aktívan résztvevők száma, és ezáltal az szponzorált tartalmak is. Az Influencereket három rétegbe sorolják: micro (1000-40.000 releváns követő), macro (40.000+ releváns követő) és mega (400.000+ releváns követő). A bloggereknél inkább a havi oldalletöltést veszik alapul.

Egy Influencerrel való együttműködés előnyei

A „közvetítő” személyétől sokkal autentikusabb lesz bármilyen reklám, mint egy hagyományos online hirdetés (pl.:Google Ads, Facebook Ads stb.). A felhasználók tisztában vannak azzal, hogy ez egy hirdetés (az Influencernek kötelező megjelölni a szponzorált tartalmat), viszont a hirdetés mellett kapnak tartalmat is. Az Influencerek nagy része nem is szereti a magyar ”véleményvezér” jelzőt, a legtöbbjük a „tartalomgyártó” megnevezést preferálja, mivel nekik a közönségük és a közvetített tartalom a legfontosabb.

Mennyibe is kerül az együttműködés?

A legfontosabb, hogy a terméked/projekted passzoljon a véleményvezér stílusához, ha ez megvan, akkor jó alternatívákkal is megkönnyítheted a szerződés létrejöttét. Most felteszem, azt kérdezi: Jó, de mégis mennyi az annyi?!

Egy micro véleményvezért 5,000Ft/poszt-tól (vagy mintatermékekkel) el lehet érni Instagram-on, míg sok macro véleményvezérnél ez már 150,000Ft/poszt is lehet, a mega véleményvezérekről nem is beszélve… Mindent egybevetve nehéz árakat mondani, hisz ez teljesen személyre és platformra szabott. (Egy pozitív példát felhozva: Nekünk már sikerült relatíve ingyen egy macro tartalomgyártóval egy YouTube kampányt készíteni, mert annyira passzolt hozzá az ötletünk.)

Az Influencer Marketing árnyoldala

Mivel egyre nagyobb területet nyer az Influencer ágazat, így elkerülhetetlen következmény, hogy most jobban kritizálják, mint valaha. Először is a mellékhirdetések megítélése (pl. egy videóban elfogyasztott üdítőital) lehet negatív. Másodszorra pedig a posztok hatékonyságának mérése a kérdés, hogy mégis mennyi tényleges vásárlót lehet szerezni egy Influencer kampánnyal.

Persze, például webshop esetén kuponkóddal és hasonló megoldásokkal lehet mérni, de ezek sem adnak teljes képet, mert ha valaki az üzletben veszi meg a véleményvezér ajánlása miatt, azt nem számolja. Gyakori az is, hogy elfelejtette a kuponkódot és azért a 10% kedvezményért lusta volt visszakeresni. Korábban az is megannyiszor rontotta egy kampány eredményét, hogy a termékhez/céghez egyáltalán nem illő Influencerrel dolgoztak együtt, mert neki volt meg az a követőszáma abban a korosztályban, akiket el akartak érni. Szerencsére ez egyre ritkábban történik, bár meglátásunk szerint, még most is gyakori, hogy egy cég inkább a követőszámra fókuszál, nem pedig a véleményvezér stílusára, és a követőinek érdeklődési körére. 

Az Influencer Marketing illik a vállalkozásomhoz?

Ha tervezi, hogy a közeljövőben együttműködjön véleményvezérekkel, tegye fel az alábbi kérdéseket magának a vállalkozásával kapcsolatban:

+ Van (viszonylag) fotogén készterméke?

+ A termék kevés szakértelemmel eladható?

+ Ismeri a célközönségét és azt, hogy melyik szociális média felületen találja őket a legkönnyebben?

+ Készen áll a kíméletlen kritikákra is a termékével kapcsolatban?

+ Tud a marketingre szánt költségvetéséből ”kockáztatni”, és belevágni egy Influencer kampányba?

 Ha legalább 3-ra igen volt a válasz, akkor arra bíztatjuk, hogy vágjon csak bele az Influencer Marketingbe és szerezzen új, fiatal vásárlókat amellett, hogy építi cégének brandjét.

Bármilyen kérdése van, keressen fel minket bátran, mi szívesen segítünk önnek és vállalkozásának az Influencer Marketing elsajátításában.

N.A.M.C.

kép: unsplash.com

 

Szólj hozzá!

Így készíts profi Instagram képet a telefonoddal!

2018. szeptember 20. 09:46 - N.A.M.C.

Egy profi Instagram kép elkészítése nehezebb, mint azt elsőre gondolnánk. Összeraktunk neked egy útmutatót, aminek segítségével te is kiemelkedhetsz az átlagos Instagram profilok közül!

insta.jpeg

 

1, Állítsd be jól a telefonod

Mielőtt a kompozíción vagy a világításon kezdenénk gondolkodni, állítsuk be jól a telefonunkat.

Alulexponálás

Készítettél valaha képet az égről aminek a fele túlexponált volt? A telefonok hajlamosak kiemelni olyan részeit a képnek, amik elrontják azt. Van egy gyors megoldás erre: direkt alulexponáljuk a képet, amit később egyszerűbb kijavítani, mintha túlexponált lenne.

Ahhoz, hogy alulexponáljunk egy képet nincs más dolgunk mint megérinteni és tartani pár másodpercig a kép legvilágosabb pontját ami odaköti a fókuszt. Ezután már mozgathatod a telefonodat, hogy beállítsd a jó kompozíciót.

Kapcsold ki a HDR-t

HDR (High Dynamic Range) móddal készült képek megrendezettnek és természetellenesnek hatnak. A HDR funkció több expozíciót helyez bele egy képbe, így a sok felesleges részlet elvonhatja a figyelmet a fontos részletekről.

2, A kép elkészítése

Két kulcs dolog van amit észben kell tartanunk amikor képet készítünk: kompozíció és világítás.

 Kompozíció

Akkor jó a kompozíció, ha a nézőt a kép lényegéhez irányítja, miközben elmesél egy történetet vagy érzést.

Állítsuk be úgy a képet, hogy ne legyen egy helyen túl sok dolog, de a kép minden része a lényegre irányítsa a tekintetet. Ebben lehet segítségünkre a rács, ami szerencsére majdnem minden telefonban megtalálható és segít jól beállítani a képet.

kompozicio.jpeg

Saját stílus:

A saját stílus az, amivel igazán ki lehet tűnni a többi Instagram oldal közül. Ha az emberek meglátogatják az oldaladat, utána mindig fel fogják ismerni a képeidet.

Ragaszkodj egy palettához mind színben mind stílusban, ha találsz megfelelőt a tartalmadhoz, az kiemel a többi oldal közül.

sajat_stilus.jpeg

 Világítás

A fotózás legfontosabb eleme a jó világítás, egy rosszul világított fotót semmi sem tud megmenteni!

Természetes fény: A telefonokkal nagyon jól lehet természetes fénynél fotózni, hiszen erre lettek tervezve, de ügyeljünk arra, hogy legyen elég fény. TIPP: ha bent fotózol, próbáld ablak mellett készíteni a képet.

termeszetes_feny.jpeg

Fényképezz jó napszakban! Ha megtervezed a fotózást hajnalra vagy napnyugtára, akkor a lágy fények és árnyékok nagyon jó kontrasztot adnak a képnek.

jo_napszakban.jpeg

Napos vagy borús? A mi tippünk, hogy örülj a borús időnek, mert nagyon jól elosztja a fényeket és az utómunkáknál sok variációra ad lehetőséget.

napos_vagy_borus.jpeg

3, Utómunka

Már vannak jó képeink, csak a “wow” faktort kell hozzáadni.

Sok ingyenes szoftvert használhatsz, de itt neked kell megtalálni, hogy melyik a legmegfelelőbb számodra.

VSCO - elegáns könnyen használható de limitált lehetőségekkel.

SnapSeed -  a legtöbb lehetőséggel de bonyolultabb felhasználói felülettel.

Lightroom CC - a Photoshop készítőitől egy nagyon sokrétű fénykép szerkesztő.

A megfelelő szoftver kiválasztása után szerkeszd a képet stílusodnak és profilodnak megfelelően. Ezek után nincs más dolgod, mint feltölteni a képet és hátradőlni!

Ha kérdésed van a témával kapcsolatban, bátran keress fel minket!
N.A.M.C.

Kövess minket Facebookon, hogy elsőként értesülj bejegyzéseinkről!

Képek: pexels.com

Forrás: https://later.com/blog/how-to-take-good-instagram-photo-with-your-phone/

 

Szólj hozzá!

Miért járt le a Full Service reklámügynökségek ideje?

2018. szeptember 18. 06:53 - N.A.M.C.

Világos, hogy mik az előnyei a full service reklámügynökségnek a vállalkozások számára: mindegy, hogy design, rendezvényszervezés vagy honlap, és közösségi média marketing, egy alapos konzultáció az ügynökséggel segít minden kérdésben.

matt-botsford-610989-unsplash_1.jpg

Miért nem működik a Full Service ebben a korszakban?

Az ok, amiért ez az eszme megnövekvő nehézségekkel küzd, az a folyamatosan növekvő csatornák száma, ahol a cégeknek meg kell jelennie.

Az ügynökségeknek ma már jóval több szakértelemmel kell rendelkezniük, mint 5 évvel ezelőtt. Olyan szakterületek alakultak ki a közösségi média hatására, amivel még az oktatási intézmények sem tudják tartani a lépést, ezért egy ügynökség sem tud pár új gyakornokkal megfelelni az új megnövekedett igényeknek.

Röviden: Egy nagynak nevezett reklámügynökség már nem tud az összes területen olyan szakértelemmel rendelkezni, mint a kisebb specifikusabb alvállalkozók.

Ennek ellenére a nagy ügynökségek még mindig próbálják tartani a lépést. Aminek sok területen közepes, vagy rossz minőséggel elvégzett munka lesz az eredménye.

A megoldás: kisebb specializálódott alvállalkozókkal kötött megbízások. De miért félnek a cégek a több alvállalkozóval végeztetett feladatokkal különböző szakterületeken? A specializáció a mezőgazdaságba már rég megérkezett. Miért ne működne a hirdető iparban?

Miben kell változtatnod, ha lemondasz a full service szolgáltatásról

Amelyik vállalkozás nem elégedett egy közepes minőségű marketinggel, annak le kell ülnie szakemberrel egyeztetni. Ez azt jelenti, hogy a marketingosztályon változásoknak kell történnie:

+ A marketing dolgozóknak egyedül kell stratégiát tervezniük, és szükséges, hogy különböző marketing területeken átfogó tudással rendelkezzenek, és ezt a tudást szinten is tartsák. Csak így képesek eldönteni, hogy melyik ügynökség a legjobb a különböző szakterületekre.

+ Az idő, pénz és az erőbefektetés a marketingosztályon növekedni fog. Ahhoz, hogy a különböző ügynökségek, a különböző feladatokat a céghez illően lássák el, elengedhetetlen a folyamatos és aktív kommunikáció.

+ a vállalati dizájn irányelveit és a befejezett projekteket jobban kell dokumentálni, hogy egyértelmű képet kapjunk a különböző marketing csatornákról.

+ A marketingesei lesznek a kapcsolattartók az ügynökségek között, a cél pedig az ő zökkenőmentes együttműködésük. A megoldás az ügyfelei elégedettségéhez: jól működő hálózatot építeni, az alvállalkozói között.

Egy alternatíva a jövőre nézve: alvállalkozói-hálózat?

Megéri ez a cégeknek a megnövekedett kiadásokat? Erre nincs egyértelmű válasz.

  • Alternatíva tud lenni az, ha egy cég elégedett a közepes minőségű marketinggel, különböző szakterületeken – de most őszintén: Ki szeretne közepes minőségű lenni?
  • A nagy reklámügynökségek felvesznek a különböző szakterületekre specializálódott szakembereket. Ilyen esetben tényleg teljes körű szolgáltatásról lehet beszélni. Azonban ezek a reklámügynökségek kevés KKV költségvetésébe férnének bele.
  • A harmadik lehetőség egy alvállalkozói-hálózat lehet, ahol a különböző szakterületekre specializálódott ügynökségek, összedolgozva alkotnak egy mindenre kiterjedő marketingszolgáltatást.

Az alvállalkozói-hálózatnál egy külön ügynökségre lenne szükség, amely felveszi a cégek megrendelését, és koordinálja a különböző alvállalkozók között. Előnye: így tényleg minden szakterületen maximális minőséget lehet produkálni, a költségvetés túllépése nélkül.

Ha kérdése van hozzánk, vagy szívesen együttműködne velünk, keressen fel minket!

Facebook

N.A.M.C.

Kép: unsplash.com

Szólj hozzá!

10 tipp, hogyan találj a cégedhez illő Influencert

2018. szeptember 14. 11:06 - N.A.M.C.

Eldöntötte, hogy indítana egy „Influencer marketing” kampányt, de nem tudja, hogyan fogjon hozzá? Mi megmutatjuk önnek, miképp találja meg a cégének legmegfelelőbb Influencert.

Szóval belevágna egy Bloggerrel/YouTuberrel/Instagramerrel közös kampányba, csak nem tudja, hol és hogyan talál a cégéhez megfelelő Influencert

Most adunk 10 tippet, amivel megkönnyíthetjük a dolgát.

1, Határozza meg a célközönségét

Talán kissé triviális tanács lehet, első tippnek egyszerű – de vegyük komolyan, ez legyen a legelső lépés. Bújja át a piaci elemzéseket, készítsen sajátokat, vagy nézze meg az eddigi értékesítési adatokat, hogy meghatározza célközönségét. Ahhoz, hogy megtalálja a kampányához illő Influencert, fontos, hogy tudja kit is akar megszólítani. Ehhez vegye figyelembe a következő szempontokat:

+ a célközönség életkora

+ neme

+ érdeklődési köre

+ Jövedelme/ Munkaviszonya

+ kedvelt márkái

2, Melyik csatornát használja a célcsoportja?

Miután megtalálta a célközönséget, jön a következő feladat: mégis melyik platformon fogja elérni őket? Az életkorból, a nemből ki lehet következtetni, hogy Facebookon, Instagramon, YouTube-on, TikTokon vagy esetleg Blogokon érdemes tovább keresnie. Az idősebb korosztály például előszeretettel használja a Facebook-ot, vagy olvas különböző Blogokat, ezzel szemben a fiatalabbakat érdemes a YouTube-on vagy az Instagramon megközelíteni. Terméktől függően, a még fiatalabb célközönségnél a TikTok is szóba jöhet. Ezek ismerete fontos, hogy olyan Influencert találjon, aki az ön célcsoportjának kedvező platformon aktív.

facebook-instagram-logos-266246_1.jpg

3, Egyedi keresés téma alapján

Már tisztában van vele, hogy a célközönsége melyik platformot használja. Tegyük fel, ez a platform az Instagram, és a célközönsége a kismamák. Lépjen be, és a böngésszen a témával kapcsolatban. Keresse meg a leggyakoribb „Hashtag”-eket, és nézze meg ki az, aki ilyen képeket posztol. Ha az előző példánál maradunk, ott ezek a leggyakoribbak: #baba; #mama; #babamama; #apa; #anya; #kismama; stb. A kulcsszavakat megtalálva nézzünk körbe a többi platformon és a Google keresőben is bátran elmélyülhetünk. Készítsen listát azokról, akik a témában készítenek tartalmat, legyenek azok bármilyen platformon.

4, Influencerek specifikus keresése

Használjon keresőoldalakat, ügynökségek adatbázisait, Facebook csoportokat, és nézzen körbe, kiket talál a témával kapcsolatban a kinézett platformon.

Influencer keresők:

influencerkereso.hu

postforrent.com

postuse.com

socialblade.com

Ezek az oldalak és szolgáltatások nagyon hasznosak, egyetlen hátrányuk azonban mégis van – a szolgáltatások adatbázisába rengeteg Influencer nem regisztrál, így lehet pont azt nem fogja megtalálni, aki a legjobban illene a vállalkozásához.

Ügynökségek:

starnetwork.hu

instafam.hu

speceffectmedia.hu

Az ügynökségek komplett kampánymenedzsmentet vállalnak, viszont érthetően részrehajlóak, így mindenki azzal gazdálkodik, akije van.

Most készítsen egy listát, ahol összegyűjt legalább 10-20 Influencert aki megfelel az elvárásainak.

5, Minőség-ellenőrzés

Erősnek hangzik? Talán, de ellenőriznünk kell, hogy milyen az Influencer által gyártott „content” minősége. Az Influencer fogja képviselni az ön cégét az adott felületen, szóval különösen figyelnie kell, hogy a stílusa és személyisége passzoljon a cége arculatához. Ezért nézze át a kiválasztott Influencerek összes szociális média profilját, és válaszoljon a következő kérdésekre:

+ Szimpatikus?

+ Milyen a beszédstílusa az Influencernek?

+ A megjelenése és mondanivalója illik a célcsoportomhoz?

+ Milyen témáról gyárt tartalmat? Egy témára fókuszál vagy többre? Hogyan hat az én célcsoportomra?

Most már bizonyára sikerült kizárni pár jelöltet, szóval fókuszáljunk a számokra.

6, Beszéljenek a számok

Vesse össze a listáján még esélyes Influencereket a következő számok alapján:

+ Követőszám

+ A követők aktivitása (engagement) – hozzászólások, kedvelések

+ Csatorna növekedése

+ Oldalletöltés/hónap

Na jó, most már mindjárt készen vagyunk, de még hátra van egy fontos kérdés – ezek az eredmények megvásároltak?

abstract-board-game-bundle-267355.jpg

7, leplezzük le a „fake” követőket és kedveléseket!

Nagy a nyomás az Influencer piacon – minél több követőd van, annál többet érsz. Ennek köszönhetően megjelentek a megvásárolható követők, kedvelések, vagy akár kommentek. Ez mára az összes platformon látható, de az Instagramon a legsúlyosabb a helyzet. Nézzük át a követőit, ha sok a külföldi (főként indiai, kínai, orosz) követője, akkor kezdhetünk gyanakodni. A hypeauditor.com vagy hasonló oldalak képesek a követőtábort, kedveléseket és hozzászólásokat pillanatok alatt ellenőrizni, hogy valódi interakciókat produkál-e az adott Influencer.

8, Tartalmak vizsgálata

Tegyük fel, hogy már kinézett magának egy bloggert. Most meg kell vizsgálnia, hogy az eddigi szponzorált tartalmakat hogyan jelenítette meg az adott blogger. Ezek a kérdések segíthetnek önnek:

+ Egyértelműen látszik, hogy szponzorált tartalom?

+ A hivatkozások no-Follow vagy do-Follow?

+ A stílusához illő, saját szöveget írt a termékről, vagy a reklámszöveget/sajtószöveget másolta be?

Ha előbukkannak nem megjelölt szponzorált tartalmak és a PR szöveget csak bemásolta, akkor jobb, ha tovább keresünk. Egy Influencer kampánynak egyedinek, és a tartalomgyártóhoz illőnek kell lennie. Ha itt is a sablon szöveget látjuk, azzal az ellenkező hatást érhetjük el.

9, Határozza meg céljait az Influencer számára

Most már van egy nevekkel teli listája a kampányához. A következő lépés: felkeresni a tartalomgyártókat, kooperáció ajánlatával. Mielőtt ebbe belekezdene, határozza meg, mi a célja. A márkaértékét, vagy eladásait szeretné növelni egy Influencer kampánnyal? A céljaitól függően kell kiválasztani az Influencereket valamint a posztok típusait és gyakoriságát.

10, Tiszta kommunikáció

Most jön a legfontosabb: vegye fel a kapcsolatot a kiválasztott véleményvezérrel és mutassa be az ekészített „brief”-et, de maradjon nyitott és jussanak közös megyegyezésre.

Ha úgy érzi, hogy nem éri el hatékonyan az Y, Z és Alpha generációt, mi segítünk önnek megtalálni a legjobb megoldást! Velünk könnyen megtalálja a cégéhez legjobban illő micro, macro és/vagy mega Influencert. Bízza ránk az egész kampányát, a biztos siker érdekében.

Facebook

N.A.M.C.

Képek:pexels.com

Forrás: https://www.if.digital/strategie/10-tipps-fuer-die-suche-nach-dem-richtigen-influencer/

Szólj hozzá!

Top 3 trend, ami most hódít a YouTube világában

2018. szeptember 13. 09:00 - N.A.M.C.

Az internet továbbra is rohamosan fejlődik, újabb közösségi média platformok jönnek létre, értéktelenné téve a korábbiakat. Ezzel párhuzamosan változik az internetes marketing is, ez a haladás pedig még a legjobb marketingeseknek is sokszor fejfájást

 Az elmúlt pár évben a szociális média jelentős területet szerzett marketing szempontból, a fiatalok körében szinte teljesen leváltva a tradicionális médiát.

Az internetes marketing formája is megváltozott, a termék bemutatása helyett a termék birtoklásának élménye a fókusz. Régen elég volt egy egyszerű termékbemutató, de ma már az ér el igazi eredményeket, aki tartalmat, másnéven kontentet gyárt. Ez egy sokkal finomabb módja a reklámozásnak, kevésbé agresszív. Az ilyen kampányoknál pedig minél vizuálisabb a hirdetés, annál jobb.

Itt jön képbe a YouTube.

Az a YouTube, ami néhány évvel ezelőtt még a vicces, és kutyás videók mezeje volt, mára a kontent gyártás legnagyobb platfomja lett.

Top 3 trend, ami most hódít a YouTube világában.

  1. „Hogyan” videók (How to...)

Hazánkban is egyre népszerűbbek a „Hogyan” videók. Ezek terjedhetnek a „Hogyan készítsünk palacsintát”-tól, a „Hogyan csajozzunk Tinderen”-ig, bármilyen témában találhatsz videót, amiről csak szeretnél. Ezek személyes kapcsolatot teremtenek a néző, és a tartalom gyártója között.

  1. Élő videó streamelés

A streamelés nagyon jó platform bármilyen termék vagy szolgáltatás reklámozására, hiszen itt még nagyobb közönséggel való interakció lehetősége. Az élő kapcsolat segít, hogy a már meglévő, illetve új vásárlók jobban megbízzanak a brand-ben, és közelebb érezzék azt magukhoz.

 

  1. 360° videók (a jövő trendje!)

A vezeték nélküli VR headset lassan kiforrott technológiává válik. Az 5G hálózat kiépítése után a VR és AR sokak számára elérhető, minőségi segítség és szórakozás lesz, ami a mindennapok részét fogja képezni. Ekkor fog igazán elterjedni, a ma még jópofa, de nem annyira közkedvelt 360°-os videózás a YouTube-on.

A 360°-os videó valahol félúton helyezkedik el a hagyományos videó és a virtuális valóság között. A videó interaktív, a néző befolyásolhatja mit lát, mi jut el hozzá.

Ezekhez már nem kell virtuális valóság szemüveg sem, már egy okostelefonnal is elérhető, így szinte bárki meg tudja őket tekinteni.

Facebook

Elérhetőség

 

Szólj hozzá!