Az elmúlt pár évben a szociális média jelentős területet szerzett marketing szempontból, a fiatalok körében szinte teljesen leváltva a tradicionális médiát.
Az internetes marketing formája is megváltozott, a termék bemutatása helyett a termék birtoklásának élménye a fókusz. Régen elég volt egy egyszerű termékbemutató, de ma már az ér el igazi eredményeket, aki tartalmat, másnéven kontentet gyárt. Ez egy sokkal finomabb módja a reklámozásnak, kevésbé agresszív. Az ilyen kampányoknál pedig minél vizuálisabb a hirdetés, annál jobb.
Itt jön képbe a YouTube.
Az a YouTube, ami néhány évvel ezelőtt még a vicces, és kutyás videók mezeje volt, mára a kontent gyártás legnagyobb platfomja lett.
Top 3 trend, ami most hódít a YouTube világában.
-
„Hogyan” videók (How to...)
Hazánkban is egyre népszerűbbek a „Hogyan” videók. Ezek terjedhetnek a „Hogyan készítsünk palacsintát”-tól, a „Hogyan csajozzunk Tinderen”-ig, bármilyen témában találhatsz videót, amiről csak szeretnél. Ezek személyes kapcsolatot teremtenek a néző, és a tartalom gyártója között.
-
Élő videó streamelés
A streamelés nagyon jó platform bármilyen termék vagy szolgáltatás reklámozására, hiszen itt még nagyobb közönséggel való interakció lehetősége. Az élő kapcsolat segít, hogy a már meglévő, illetve új vásárlók jobban megbízzanak a brand-ben, és közelebb érezzék azt magukhoz.
-
360° videók (a jövő trendje!)
A vezeték nélküli VR headset lassan kiforrott technológiává válik. Az 5G hálózat kiépítése után a VR és AR sokak számára elérhető, minőségi segítség és szórakozás lesz, ami a mindennapok részét fogja képezni. Ekkor fog igazán elterjedni, a ma még jópofa, de nem annyira közkedvelt 360°-os videózás a YouTube-on.
A 360°-os videó valahol félúton helyezkedik el a hagyományos videó és a virtuális valóság között. A videó interaktív, a néző befolyásolhatja mit lát, mi jut el hozzá.
Ezekhez már nem kell virtuális valóság szemüveg sem, már egy okostelefonnal is elérhető, így szinte bárki meg tudja őket tekinteni.