Szóval belevágna egy Bloggerrel/YouTuberrel/Instagramerrel közös kampányba, csak nem tudja, hol és hogyan talál a cégéhez megfelelő Influencert
Most adunk 10 tippet, amivel megkönnyíthetjük a dolgát.
1, Határozza meg a célközönségét
Talán kissé triviális tanács lehet, első tippnek egyszerű – de vegyük komolyan, ez legyen a legelső lépés. Bújja át a piaci elemzéseket, készítsen sajátokat, vagy nézze meg az eddigi értékesítési adatokat, hogy meghatározza célközönségét. Ahhoz, hogy megtalálja a kampányához illő Influencert, fontos, hogy tudja kit is akar megszólítani. Ehhez vegye figyelembe a következő szempontokat:
+ a célközönség életkora
+ neme
+ érdeklődési köre
+ Jövedelme/ Munkaviszonya
+ kedvelt márkái
2, Melyik csatornát használja a célcsoportja?
Miután megtalálta a célközönséget, jön a következő feladat: mégis melyik platformon fogja elérni őket? Az életkorból, a nemből ki lehet következtetni, hogy Facebookon, Instagramon, YouTube-on, TikTokon vagy esetleg Blogokon érdemes tovább keresnie. Az idősebb korosztály például előszeretettel használja a Facebook-ot, vagy olvas különböző Blogokat, ezzel szemben a fiatalabbakat érdemes a YouTube-on vagy az Instagramon megközelíteni. Terméktől függően, a még fiatalabb célközönségnél a TikTok is szóba jöhet. Ezek ismerete fontos, hogy olyan Influencert találjon, aki az ön célcsoportjának kedvező platformon aktív.
3, Egyedi keresés téma alapján
Már tisztában van vele, hogy a célközönsége melyik platformot használja. Tegyük fel, ez a platform az Instagram, és a célközönsége a kismamák. Lépjen be, és a böngésszen a témával kapcsolatban. Keresse meg a leggyakoribb „Hashtag”-eket, és nézze meg ki az, aki ilyen képeket posztol. Ha az előző példánál maradunk, ott ezek a leggyakoribbak: #baba; #mama; #babamama; #apa; #anya; #kismama; stb. A kulcsszavakat megtalálva nézzünk körbe a többi platformon és a Google keresőben is bátran elmélyülhetünk. Készítsen listát azokról, akik a témában készítenek tartalmat, legyenek azok bármilyen platformon.
4, Influencerek specifikus keresése
Használjon keresőoldalakat, ügynökségek adatbázisait, Facebook csoportokat, és nézzen körbe, kiket talál a témával kapcsolatban a kinézett platformon.
Influencer keresők:
influencerkereso.hu
postforrent.com
postuse.com
socialblade.com
Ezek az oldalak és szolgáltatások nagyon hasznosak, egyetlen hátrányuk azonban mégis van – a szolgáltatások adatbázisába rengeteg Influencer nem regisztrál, így lehet pont azt nem fogja megtalálni, aki a legjobban illene a vállalkozásához.
Ügynökségek:
starnetwork.hu
instafam.hu
speceffectmedia.hu
Az ügynökségek komplett kampánymenedzsmentet vállalnak, viszont érthetően részrehajlóak, így mindenki azzal gazdálkodik, akije van.
Most készítsen egy listát, ahol összegyűjt legalább 10-20 Influencert aki megfelel az elvárásainak.
5, Minőség-ellenőrzés
Erősnek hangzik? Talán, de ellenőriznünk kell, hogy milyen az Influencer által gyártott „content” minősége. Az Influencer fogja képviselni az ön cégét az adott felületen, szóval különösen figyelnie kell, hogy a stílusa és személyisége passzoljon a cége arculatához. Ezért nézze át a kiválasztott Influencerek összes szociális média profilját, és válaszoljon a következő kérdésekre:
+ Szimpatikus?
+ Milyen a beszédstílusa az Influencernek?
+ A megjelenése és mondanivalója illik a célcsoportomhoz?
+ Milyen témáról gyárt tartalmat? Egy témára fókuszál vagy többre? Hogyan hat az én célcsoportomra?
Most már bizonyára sikerült kizárni pár jelöltet, szóval fókuszáljunk a számokra.
6, Beszéljenek a számok
Vesse össze a listáján még esélyes Influencereket a következő számok alapján:
+ Követőszám
+ A követők aktivitása (engagement) – hozzászólások, kedvelések
+ Csatorna növekedése
+ Oldalletöltés/hónap
Na jó, most már mindjárt készen vagyunk, de még hátra van egy fontos kérdés – ezek az eredmények megvásároltak?
7, leplezzük le a „fake” követőket és kedveléseket!
Nagy a nyomás az Influencer piacon – minél több követőd van, annál többet érsz. Ennek köszönhetően megjelentek a megvásárolható követők, kedvelések, vagy akár kommentek. Ez mára az összes platformon látható, de az Instagramon a legsúlyosabb a helyzet. Nézzük át a követőit, ha sok a külföldi (főként indiai, kínai, orosz) követője, akkor kezdhetünk gyanakodni. A hypeauditor.com vagy hasonló oldalak képesek a követőtábort, kedveléseket és hozzászólásokat pillanatok alatt ellenőrizni, hogy valódi interakciókat produkál-e az adott Influencer.
8, Tartalmak vizsgálata
Tegyük fel, hogy már kinézett magának egy bloggert. Most meg kell vizsgálnia, hogy az eddigi szponzorált tartalmakat hogyan jelenítette meg az adott blogger. Ezek a kérdések segíthetnek önnek:
+ Egyértelműen látszik, hogy szponzorált tartalom?
+ A hivatkozások no-Follow vagy do-Follow?
+ A stílusához illő, saját szöveget írt a termékről, vagy a reklámszöveget/sajtószöveget másolta be?
Ha előbukkannak nem megjelölt szponzorált tartalmak és a PR szöveget csak bemásolta, akkor jobb, ha tovább keresünk. Egy Influencer kampánynak egyedinek, és a tartalomgyártóhoz illőnek kell lennie. Ha itt is a sablon szöveget látjuk, azzal az ellenkező hatást érhetjük el.
9, Határozza meg céljait az Influencer számára
Most már van egy nevekkel teli listája a kampányához. A következő lépés: felkeresni a tartalomgyártókat, kooperáció ajánlatával. Mielőtt ebbe belekezdene, határozza meg, mi a célja. A márkaértékét, vagy eladásait szeretné növelni egy Influencer kampánnyal? A céljaitól függően kell kiválasztani az Influencereket valamint a posztok típusait és gyakoriságát.
10, Tiszta kommunikáció
Most jön a legfontosabb: vegye fel a kapcsolatot a kiválasztott véleményvezérrel és mutassa be az ekészített „brief”-et, de maradjon nyitott és jussanak közös megyegyezésre.
Ha úgy érzi, hogy nem éri el hatékonyan az Y, Z és Alpha generációt, mi segítünk önnek megtalálni a legjobb megoldást! Velünk könnyen megtalálja a cégéhez legjobban illő micro, macro és/vagy mega Influencert. Bízza ránk az egész kampányát, a biztos siker érdekében.
Képek:pexels.com
Forrás: https://www.if.digital/strategie/10-tipps-fuer-die-suche-nach-dem-richtigen-influencer/