Miért nem működik a Full Service ebben a korszakban?
Az ok, amiért ez az eszme megnövekvő nehézségekkel küzd, az a folyamatosan növekvő csatornák száma, ahol a cégeknek meg kell jelennie.
Az ügynökségeknek ma már jóval több szakértelemmel kell rendelkezniük, mint 5 évvel ezelőtt. Olyan szakterületek alakultak ki a közösségi média hatására, amivel még az oktatási intézmények sem tudják tartani a lépést, ezért egy ügynökség sem tud pár új gyakornokkal megfelelni az új megnövekedett igényeknek.
Röviden: Egy nagynak nevezett reklámügynökség már nem tud az összes területen olyan szakértelemmel rendelkezni, mint a kisebb specifikusabb alvállalkozók.
Ennek ellenére a nagy ügynökségek még mindig próbálják tartani a lépést. Aminek sok területen közepes, vagy rossz minőséggel elvégzett munka lesz az eredménye.
A megoldás: kisebb specializálódott alvállalkozókkal kötött megbízások. De miért félnek a cégek a több alvállalkozóval végeztetett feladatokkal különböző szakterületeken? A specializáció a mezőgazdaságba már rég megérkezett. Miért ne működne a hirdető iparban?
Miben kell változtatnod, ha lemondasz a full service szolgáltatásról
Amelyik vállalkozás nem elégedett egy közepes minőségű marketinggel, annak le kell ülnie szakemberrel egyeztetni. Ez azt jelenti, hogy a marketingosztályon változásoknak kell történnie:
+ A marketing dolgozóknak egyedül kell stratégiát tervezniük, és szükséges, hogy különböző marketing területeken átfogó tudással rendelkezzenek, és ezt a tudást szinten is tartsák. Csak így képesek eldönteni, hogy melyik ügynökség a legjobb a különböző szakterületekre.
+ Az idő, pénz és az erőbefektetés a marketingosztályon növekedni fog. Ahhoz, hogy a különböző ügynökségek, a különböző feladatokat a céghez illően lássák el, elengedhetetlen a folyamatos és aktív kommunikáció.
+ a vállalati dizájn irányelveit és a befejezett projekteket jobban kell dokumentálni, hogy egyértelmű képet kapjunk a különböző marketing csatornákról.
+ A marketingesei lesznek a kapcsolattartók az ügynökségek között, a cél pedig az ő zökkenőmentes együttműködésük. A megoldás az ügyfelei elégedettségéhez: jól működő hálózatot építeni, az alvállalkozói között.
Egy alternatíva a jövőre nézve: alvállalkozói-hálózat?
Megéri ez a cégeknek a megnövekedett kiadásokat? Erre nincs egyértelmű válasz.
- Alternatíva tud lenni az, ha egy cég elégedett a közepes minőségű marketinggel, különböző szakterületeken – de most őszintén: Ki szeretne közepes minőségű lenni?
- A nagy reklámügynökségek felvesznek a különböző szakterületekre specializálódott szakembereket. Ilyen esetben tényleg teljes körű szolgáltatásról lehet beszélni. Azonban ezek a reklámügynökségek kevés KKV költségvetésébe férnének bele.
- A harmadik lehetőség egy alvállalkozói-hálózat lehet, ahol a különböző szakterületekre specializálódott ügynökségek, összedolgozva alkotnak egy mindenre kiterjedő marketingszolgáltatást.
Az alvállalkozói-hálózatnál egy külön ügynökségre lenne szükség, amely felveszi a cégek megrendelését, és koordinálja a különböző alvállalkozók között. Előnye: így tényleg minden szakterületen maximális minőséget lehet produkálni, a költségvetés túllépése nélkül.
Ha kérdése van hozzánk, vagy szívesen együttműködne velünk, keressen fel minket!
Kép: unsplash.com